Tandläkaren!

Ett återbesök hos tandläkaren stod på dagens schema för vår lilleman!
Under tiden jag har varit väck härifrån har han hunnit göra illa sig ordentligt två gånger. Första gången ramlade han ner i brännässlor i bar överkropp när vi var på semester i Sundsvall, men konstigt nog brydde han sig inte speciellt mycket även fast han hade blossor över bokstavligen HELA överkroppen. Det var så otroligt hemskt, men jag är glad att han inte tog det så hårt.
 
Sen höll han på att slå ut framtanden i köksstolen. Det var en rejäl smäll, tanden satt väldigt löst och hade flyttat på sig. Det blev ett akutbesök till tandläkaren samma dag och jag är så extremt tacksam över att vi har så underbara människor i närheten av oss som kunde hjälpa till när det krisade! Det var alltså det vi kollade ideg, och tanden sitter fortfarande löst. Men tandköttet är läkt och det ser fint ut i allmänhet. Den är fortfarande sne och lär sitta kvar där, men sålänge han inte har problem så får den sitta kvar, även om den är lös. Vi får hålla stenkoll på att det inte blir infekterat även fast det har gått snart tre veckor sedan olyckan. Så nu blir det ett samtal till försäkringsbolaget för en skadeanmälan!
 
Mina två äldsta är i den åldern nu där dom gärna upptäcker nya saker och testar sig fram en hel del. Vilket leder till otaliga smällar, blåmärken, skrubbsår osv. Jag känner mig så elak i min roll som förälder att jag inte kan skydda dom mot precis allt, hur mycket jag än skulle vilja! <3
 
Han fick vara hemma idag med min pojk eftersom ögonen fortsatte kladda ett tag igår, men nu är han bra igen <3
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!