Matvägran?

Min stora tjej har blivit otroligt kräsen med maten. Hon har alltid varit den som har ätit precis allt, och mycket. Men på senaste har hon varit otroligt kräsen, lärt sig ord som "äckligt" och vill helst välja mat själv. Något som varit gott bara dagen innan kan helt plötsligt vara "äckligt" och när hon själv säger att hon är hungrig är det kaka eller något annat gott som gäller. Jag går ju såklart inte med på det utan säger att om man är hungrig är det mat eller macka man ska äta och då blir det ett hejdundrans liv.
Är det något som är vanligt i den här åldern? Någon med tips? På förskolan äter hon tydligen bra, så det är bara hemma hon trotsar maten.
 





Anna

Min 3 åriga dotter är precis likadan. Även hon hr alltid ätit mycket och allt men det senaste börjat vägra precis som hos dig.
Min dotter har dock en 8 årig storasyster som alltid varit kräsen med mat så hon tar efter väldigt mycket från henne också.
Jag brukar hos oss alltid att "tvinga" båda två att åtminstone smaka på all mat.
Men har inget direkt tips mot trotset då jag sitter i samma sits 😂
Men det hör nog till trotset skulle jag tro och kommer att gå över om man bara håller sig till det man sagt från början 😄
Lycka till!+

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!