Dopet i sin helhet

Igår blev det minst sagt KAOS!
Vi har alltid haft dop kl 13.30 men den här gången blev det svårt att hitta den tiden så vi fick lägga dopet kl 12. Så på morgonen hade jag alltså en och en halv timme på mig att förbereda, coh dessutom ett barn till att göra iordning inför dagen.
Vi skulle ha lokalen från 11 så vi åkte för att vara där till kvart i för att hinna lasta ur bilen och att min pappa skulle hinna åka iväg och hämta folk. Klockan gick men ingen vaktmästare kom och låste upp. Paniken började smyga sig på ordentligt och folk började komma, till och med prästen dök upp och vi kom inte in! Bara en timme till att fixa lokalen är tajt om tid så när klockan började närma sig halv 12 sprang jag runt på kyrkans gårdsplan och skrek och svor i ren frustation! Pappa kom med Niilo men inte resten av alla han skulle hämta för han hade tappat mobilen. Så mobilen var borta, folk skulle bli sena, vi kom inte in i lokalen, Cajsa som skulle sjunga kunde inte öva med pianisten (stavning??) och allt blev bara skit.
Prästen fick iallafall tag på vaktmästaren som hade fått fel tid men hon var där på 10 minuter. Jag fick otroligt mycket hjälp av nära och kära i lokalen och till och med prästen ställde upp och hjälpte till. Pappa hittade mobilen i bilen efter en kort stunds letande, alla hann i tid till dopet och vi hann med nöd och näppe bli klar i lokalen, så det blev bra tillslut.
Sen flöt iallafall allting på som det skulle och ingenting mer gick fel som tur var..
 
Jag kommer med bilder, jag måste hinna sätta mig och redigera ikväll. Såhär såg jag ut iallafall.
 





Cajsa Lindahl

Prata med Tim. :) Han som har alla bilderna. Men det ska nog inte vara något problem.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!