Letade efter något som kunde rädda mig, och jag fann det.

Jag insåg ganska snabbt igårkväll att jag inte skulle hinna med en uppdatering idag så jag skrev ihop ett inlägg som legat i bakhuvud väldigt väldigt länge och tidsinställde det.
 
För cirka tre år sedan spelades en låt, om och om igen, på vilken hemmafest jag än besökte, vilket dansgolv jag än stod på, vilken krog jag än satt på.
Svenska björnstammen  - vart jag mig i världen vänder
Jag ÄLSKADE den. Jag hoppade högt och sjöng tills jag blev hes varenda gång. Men först nu har låten en betydelse för mig. Jag festade förr - jämt. Jag hade väl egentligen inte någon ordentlig mening med mitt liv. Varenda lediga stund stod jag med en drink i ena handen, men som låten säger "vart jag mig i världen vänder, står jag här med tomma händer". Jag fattade det inte då, det gör jag idag. Jag dansade och skrek till en låt och var "lycklig" till en text som nu får mig att inse hur sann den var. Jag var så tom, jag stod alltid tom, vart jag än i världen vände mig. Och jag letade ständigt efter något som kunde rädda mig. Där kom mina barn. Nu har mitt liv en mening, en betydelse. Att festa var nog en undanflykt på många sett. Jag flydde från verkliga livet. Nu ser jag ner på den jag var då.
TRASIG
 
Ropa på någon av förstånd, som kan se vad ni gör och förstå vad ni menar.
Att det skulle ta mig tre år att inse att texten handlade om mitt meningslösa liv.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!