Nappen

Jag var så rädd att det inte skulle gå! Ni som känner Elina vet ju att nappen har varit lite av hennes bästa vän ända sedan hon var liten. Det senaste halvåret har vi succesivt minskat användandet av nappen med målet att den skulle vara borta ur hennes liv när hennes tredje födelsedag inföll. Vi började med att ta bort den dagtid när hon varit aktiv, hon fick bara ha den i bilen, på bussen, i vagnen, när hon vilade och när hon sov. Sen plockade vi bort den helt på dagtid och hon fick den vid läggdags på kvällen. Men i ett par veckor började hon använda napp även på dagen, så jag ver så rädd att vi inte skulle nå målet med att ta bort nappen helt tills att hon fyllt tre. Men tur i oturen åkte hon ju på höstblåsor (jösses vad jag tjatar om dom där blåsorna..) och kunde inte ha nappen eftersom det gjorde ont i munnen, så när hon varit utan i flera dagar och hennes treårsdag passerat så kunde jag lätt förklara för henne att hon var stor nu, och att hon har klarat sig utan nappen länge. NU har hon slutat prata om den, även fast hon ibland stjäl nappar från sin syster (hehe), dock lämnar hon tillbaka dom lika fort. 
 
Snutten är dock hennes trygghet, och den har jag bestämt att hon ska få ha kvar så länge hon vill!
 
Det här är än idag en av mina absoluta favoritbilder på henne <3<3
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!