Svar på frågestunden

Något jag undrar över då jag själv har barn med reflux (det var så jag hittade hit), är hur det funkar på förskolan? Min dotter har start om en månad och jag är lite fundersam över hur det funkar med mat och dryck till barn med GERD
 
Hej på dig! Först och främst, till er som inte vet vad GERD står för så är det en förkortning av Gastro Esofageal Reflux Disease. Vad roligt att du hittat hit av den anledningen, det är just sånt som gör mig glad i att fortsätta skriva. Än sålänge har det fungerat bra. Nu vet jag ju inte om din dotter har det problemet att det är matbitarna eller vätskan som kommer upp, men min son har problem att behålla vätskan. Det blir ju som bekant en del lek och stoj på förskolan och eftersom han inte riktigt får behålla vatten om han inte äter något till så blir han lätt hård i magen, annars har det inte varit några som helst problem.
 
Har du några vänner som själva är föräldrar? Kanske i samma ålder som dina barn?
 
 
Istortsätt alla mina vänner är föräldrar. Jag har ingen alls kvar från min gamla umgängeskrets utan jag har knutit nya kontakter i lekparken, via bloggen, via andra föräldrar osv. Det är så roligt att barnen har mycket vänner! Jag skkriver sällan om vår vardag, så det kan vara därför du har missat det.
 
Vad är ditt bästa skönhetstips?
 
Oj. Haha! Jag är inte alls insatt i någonting som har med skönhet eller utseende att göra. Oftast köper jag det billigaste sminket och färgar håret hemma! HAHA! Men något som jag faktiskt har gjort i väldigt många år är att med jämna mellanrum skrubba hela kroppen med socker och olivolja. Du blir len som en bebis!!
 
Vad ska tredje heta?
 
 
Ingenting är bestämt än :)
 
Hur ser din framtid ut?
 
Ojojoj.. hus, stor gård, stor bil, hund, kontorsarbete?
 
Vill Elina och Niilo komma på Davids 3års kalas? Han är väldigt noga med att Niilo också ska komma
 
 
Klart vi kommer!
 
Visst hade du problem med lederna eller liknande när Niilo var i magen? Hur går det nu under denna graviditet?
 
Jag har haft väldigt mycket problem under båda mina tidigare graviditeter. Men den här gången har jag inte känt av någonting alls så vi får hoppas att det fortsätter så! pepparpeppar..
 
Hur funkade det att gå från ett till två barn, och hur tänker du nu inför tredje, är du "nervös"? Själv sitter jag här med en 2,5 åring och en 2månaders med kolik. Jättetufft så är nyfiken på hur andra haft det som har tätt mellan barnen!
 
 
Med tanke på vilken tur jag har haft som fått två så snälla barn så är jag naturligvis LIVRÄDD att det ska bli helt annorlunda med den tredje. Jag försöker intala mig själv att vad som än händer så kommer det att gå, för det MÅSTE gå, det finns ju liksom inga andra alternativ.
 
Hur går tankarna inför fler barn? Känner ni att tre är bra eller blir det kanske en sladdis längre fram? Vet att du pratat om en fyra, hur ser boende planerna ut nu när ni blir 5 i familjen? Känns det mer nervöst att gå från 1 till 2 barn eller från 2 till 3?
 
Det blir inga fler. Jag är helt färdig och jag har sedan jag var liten alltid drömt om tre barn så nån fjärde har det aldrig varit tal om, du måste tänka på någon annan då ;) haha! Jag tror att jag var mer nervös inför förändringen från ett till två barn än vad jag är nu.
 
På tal om skönthet så tror jag att jag ÄNTLIGEN har hittat ett läppstift som kan passa mig nu till våren. Nu syns det ju dock väldigt dåligt i de här urkassa mobilbilderna. Jag har naturligt en ganska mörkrosa läpp eftersom jag är så blek i hyn och har därför sökt med ljus och lykta efter ett läppstift som kan ljusa upp min läpp utan att det blir varken för torrt eller för kladdigt. Till höst och till fest brukar jag som ni vet köra på en mörkare färg, så nu har jag mina tre favoriter!
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!