v.23

Då var v.23 här! Det går fortfarande inte så fort som jag skulle önska, men jag är glad att jag iallafall får chansen att njuta av graviditeten. Den senaste veckan har lille filur i magen börjat hicka! Elina hickade flera gånger om dagen genom hela graviditeten medans jag inte tror att Niilo hickade en ända gång. Vilket fortsatte även utanför magen, Elina hickade ofta, Niilo aldrig. Jag tycker att det är lite spännande det där att de följer många olika mönster utanför magen som de haft under graviditeten, så som hicka och sovtider etc.
 
Huvudvärken håller på att ta kål på mig.. När jag var inlagd misstänkte dom att jag kanske fått migrän, så jag ska följa upp det på vårdcentral efter graviditeten eftersom det är ganska svårt att veta nu om det bara beror på graviditeten eller om det faktiskt är migrän.
En annan sak som varit lite småjobbig under veckans gång är växtvärk i livmodern. Som jag skrev tidigare så är det nu min mage brukar växa som mest, och det känns tydligt att det även under den här graviditeten är så.
 
Annars då? Hon har varit otroligt aktiv den senaste veckan och rör sig väldigt mycket! Dom senaste dagarna har hon boxat väldigt långt ner och långt bak, det känns nästan i rumpan! Heh..
 
Jag tycker att jag har sån stor mage för att vara i v.23! Minns inte den här storleken på dom andra två i samma vecka.. men vi får väl se sen när det är dags att jämföra magarna när vi når 25 fulla veckor! :)
 





Helene

Jämfört med andra jag sett ser den väldigt stor ut! ^^

Svar: Ja eller hur?! Det känns som att jag är större än vad jag var med de andra två barnen. Kram på dig
SAAURY

Emma Uusitalo

Åh jag vet precis känslan och längtan efter fler små knottar! De är så underbara när de är små, vi har en dotter på strax 2 år som när som helst (inom 1-2 veckor) ska bli stora syster för första gången. Både jag och min fästman har inte så stora familjer på bådas sidor så och det är något vi drömmer om, däremot har vi inte bestämt hur många barn vi vill ha innan det tar stopp!
Jag även säga att magen kom och är större än med första för min del och den fortsätter växa! Till och med fästmannen har reagerat!

Svar: För mig var det tvärt om med andra barnet. Magen kom jätte fort med första, redan i v.13 kunde man se att jag var gravid medans med andra barnet syntes ingenting förren kanske v.20-21
SAAURY

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!