v.34- 2kg tung!

Idag säger vi HEJHEJ vecka trettiofyra!
Just v.34 har alltid känt speciellt för mig, varför vet jag inte riktigt.
Alla bebis kläder är tvättade och den här veckan har jag varit i full gång med hennes sängkläder och filtar! Jag börjar boa ordentligt och det känns så otroligt bra!
Hon beräknas den här veckan att väga över 2kg och vara över 40cm lång! Med tanke på att hon för 9 dagar sedan vägde 1855gram (enligt TUL) så är det ju inte helt omöjligt att hon väger över 2kg nu! Längden kan jag inte säga så mycket om men mina barn har ju varit exakt på kurvan så det är inte omöjligt att längden också stämmer :)
 
Annars då? Jag har börjat få sammandragningar. Jag hann inte mer än att stiga in i v.33 så var dom där. Redan i lördags började det, och det smällde till ordentligt på en gång -KRAFTIGT. Det gör ju inte ont eller så, det är bara obehagligt. Det kommer nu ett par om dagen, riktigt kraftiga, men inte smärtsamma. Dessutom har jag ofta problem med benen, kramper i vader, lår och fötter, svullnad i underbenen osv. De extrema flytningarna fortsätter och lika så min ryggvärk vid ansträngning, men halsbrännan är fortfarande väck.
Med andra ord så är det nu som det börjar kännas tungt att vara gravid.
 
Bilderna är tagna i tisdags, då v.32+4
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!