Elina 20 månader

Jag tänker inte ens kommentera diskussionen som blev i kommentarsfältet igår. Alla har olika åsikter, det är bara synd att vissa inte vågar stå för dom. Är det något jag har lärt mig som bloggerska är att det kommer kritik, det är inte första gången och det lär inte bli den sista. Huvudsaken är att jag vet vad som är rätt för mig.
 
Min älskade, älskade lilla (läs; stora) tjej blir 20 månader idag! Tänk, om 4 månader fyller hon 2 (!!) år! Jösses amalia!
Nya ord ploppar ut ur munnen konstant nu, det är så mysigt.
Just nu är det lillebror och Balloo som gäller för den här tösen. Dagis och kvällsbadet är också en stor favorit i hennes liv. Jag måste försöka hitta på mer roliga saker med henne jag med, som har blivit så svårt nu sen lillebror kom. Det är jobbigt att hålla koll på en vagn där han sover, samtidigt som hon ska ha kul, så att åka och bada eller åka på lekland har blivit omöjligt om jag är ensam. Men vi SKA finna tid till det också.
Mat och nya smakupplevelser älskar hon. Grönsaker och frukt är BÄST. Just nu är det inte speciellt mycket i matväg som hon inte äter. Vi är fortfarande hårda gällande socker och kolsyra. Men självklart slinker det ner en kaka eller två ibland, men gällande dryck är det bara vatten eller mjölk, det bästa för henne och hon vet inget annat ändå. Godis och kolsyra är NEJ NEJ NEJ.
Hon har fortfarande storlek 74-80 i kläder och 19-20 i skor. Något enstaka plagg i 86 passar, resten sitter som tält. Hon är alltså i storlek som en 9 månaders bebis om man ska lita på storleksguider. Absurt.
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!