Pott-träning!

Idag blir Elina 21 imånader och vi har tränat potta i 3 månader utan att komma någon vart. Hon kan sitta på pottan, ibland väldigt långa stunder, men när hon blir nödig kliver hon upp och gör på golvet, och jag hinner aldrig med!
Vår morgonrutin ser ut som så att efter frukost går vi till toaletten, tar av pjamas och blöja och sen får hon sitta på pottan. Då brukar hon vilja att jag går på toaletten samtidigt, det tycker hon är jätte roligt. Efter att mamma har gått på toa brukar hon sitta kvar och få bläddra i en bok eller en annan sysselsättning medans jag byter blöja på lillebror, gör medicin åt honom, plockar fram kläder etc. Men det händer ändå inget på pottan. Jag har provat efter bad och långa stunder på kvällen, men allt hamnar ändå på golvet.
Elina har en kissdocka som vi brukar mata och sätta på pottan sen, hon ser ändå att dockan kissar på pottan när vattnet rinner ur den, men hon verkar fortfarande inte förstå.
Alltså ja, skam den som ger sig, men jag är bra nära på att ge upp nu..
 
I utvecklings väg har jag precis plockat undan alla kläder i 74, så nu är det 80/86 som gäller. 74/80 passar till viss del det med. Nya ord kommer fortfarande och jag blir lika glad varje gång hon säger något nytt.
 





NICOLE

Så söt hon är =D Hon kommer säkert på snart hur man ska göra ;)
SV: Nej men jag förstår vad du menar :) Och det är ju inte riktigt samma här heller som när det var nytt, vi har j u hängt ihop så länge nu :)
Men han är ju den bästa :D

Nej det är oerhört dåligt, de bästa man har är ju innanför den där grinden och då kan man väl kosta på sig tiden att göra det helhjärtat?

Svar: Jaadå, det är bara jag som stressar henne tyvärr, hon är ju ändå inte ens två ännu..
SAAURY

Sarah

Hoppas hon lär sig gå på pottan snart :)

Svar: Ja då! Jag tror nog bara att det är jag som har för bråttom, hon är ju trots allt inte ens två än :)
SAAURY

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!