Niilo 7 månader

Vad synd att jag inte gjorde en sån här månadsvis uppdatering med Elina. Jag uppdaterade vid varje besök på BVC men jag gjorde aldrig en månads sammanfattning.
Nåväl.
Niilo har börjat gå upp bättre i vikt, på senaste läkarbesöket för fem dagar sedan så vägde han 6480 gram och var 65,5 cm lång! Fortfarande en liten kille, men mig gör det ingenting. Han får gärna vara liten förevigt! (hur många gånger har jag skrivit just den meningen nu?)
Som det ser ut just nu i matväg så äter han tre portioner riktig mat, frukost-mellis-lunch. Efter det så får han tre mål ersättning. Vid det här laget hade Elina redan slutat med ersättningen helt och åt endast vanlig mat och/eller välling. Något jag insåg sen är att det inte är nån mening med att stressa. Han klarar sig bra på ersättning och med tanke på sin känsliga mage så har vi valt att låta övergången från ersättning till fast föda, gå väldigt långsamt. Jag planerar att låta honom i slutet av månaden prova välling som sista mål. 
Utvecklingsmässigt då? Han sitter snart själv och juckar på som han gjort hela månaden ;) Vi får väl se hur det går <3
 





Cajsa Lindahl

alltså, sötnosen!!

sv. Ja, det tycker jag med! Jag hade ju själv ingen aning om dessa saker innan capio och att veta vad ångest faktiskt är och vad sina egna sekundära känslor är är superbra för att kunna jobba med det. :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!