Svar

Hur känns det att få en son till skillnad från en dotter?
I början var det svårt att vänja sig vid tanken på att få en liten grabb. Oavsett vad folk säger så ÄR det skillnad mellan pojkar och flickor. Men nu är jag bara glad!
 
Hur känns det att bli flerbarnsförälder?
Det frågan har jag fått tidigare. Jag är väldigt försväntansfull, men det är blandade känslor. Det är spännande och läskigt på samma gång. Varje barn är ju trots allt en stor omställning. Men jag tror att när vi väl fått in rutinerna kommer allt att gå super!
 
Nu när du har fått provat båda, föredrar du att vara gravid på sommaren eller vintern?
Det finns fördelar och nackdelar med dem båda, men jag måste nog säga att jag föredrar vintern! På sommarn var det skönt med lätta kläder och enkla skor. Nu ska det på med så mycket fler lager, och de kan ju vara jobbigt, och hitta kläder (utan att behöva köpa en helt ny garderob i mammakläder) som täcker magen kan vara lite av en utmaning ibland. Men med tanke på hur tungt och jobbigt det är att gå gravid är inte direkt värmen ens bästa vän!
 
 
Varför skriver du aldrig om era dagar längre? Nu får man ju aldrig veta hur en typisk vardag ser ut för er. Tråkigt
Jag fick så mycket kritik och otroligt mycket negativ feedback så jag valde att lämna privatlivet utanför. Men visst kan jag någon gång skriva om en typisk vardag :)
 
 
Hur har din upplevelse med inskolning på dagis varit?
Det gick superbra och Elina klarade inskolningen på endast en vecka. Däremot har hon varit mycket sjuk, vilket inte alls är ovanligt såhär i början. Än sålänge har hon inte hunnit gå en ända full vecka, men vi statsar stenhårt på nästa vecka! Alla pedagogerna på hennes avdelning är underbara och vi trivs superbra. Jag har nog inte så mycket att klaga på på den fronten ;)
 
 
Hur många barn vill du ha?
Jag vill ha 3 barn! Just nu känns det ju lite som att jag aldrig mer kommer vilja vara gravid. Jag har haft en jäkla otur med mina graviditeter och åkt på alla tänkbara symptom bägge gångerna. Men jag vet att jag kommer vilja ha en till i framtiden. Dock vill jag hinna göra någonting för mig innan!
 
 
Ska du fortsätta arbeta efter mammaledigheten?
Jag är kluven mellan om jag ska tillbaka ut i arbetslivet eller börja plugga och skola om mig till revisor. Vi får se, det är över ett år kvar :) Men jag planerar INTE att bli gravid igen under mammaledigheten iallafall ;)
 
 
Önskade du dig en till flicka eller en pojke?
Jag tror nog att jag innerst inne önskade mig en till tös. Mest för att jag har alla grejer, kläder och sånt. Och för att jag redan vet hur jag ska handskas med flickor, rent hygienmässigt. Men kön har aldrig spelat någon roll när det kommer till kärlek!
 
Ska Niilo heta Rantanen? Isåfall, när ska du byta efternamn?
Haha just efternamn är något vi bråkar om ofta här hemma. Givetvis vill jag att båda mina barn ska få ha samma efternamn. Men jag känner mig lite utanför när hela min familj har ett gemensamt efternamn och jag är fast här med mitt egna. I nuläget får man inte byta till sin sambos efternamn utan giftermål, så vi får disskutera vidare ;)
 
 
När är bäbisen i magen som mest aktiv? Är det som Elina? Får du sova om nätterna?
Han brukar vara som mest aktiv runt 9 på morgonen, 13 på dagen och 22 på kvällen. Ungefär samma tider som Elina var som mest aktiv. Däremot är rörelserna inte detsamma, Elina sparkade, medans Niilo buffar ordentligt, jag tror att han använder händerna, men för det mesta hela kroppen. Däremot, om jag vaknar på natten så vaknar han med, det gjorde aldrig Elina. Han brukar faktiskt aldrig hålla mig vaken om nätterna om det är de du menar, inte Elina heller. Däremot lider jag av sömnsvårigheter och är EXTREMT lättväckt.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!