Mina graviditeter

Graviditet #1.
När jag väntade Elina hade jag det riktigt jobbigt. Jag mådde illa varje dag redan från v.4. Jag hade nästintill konstant halsbränna, kramp i vaderna 5-6 ggr per natt, sömnproblem, ont i höger höft och knä, fet hy, svår vårdat hår, smärta i tandköttet, en extrem trötthet och matthet samt tryck och smärta i bröstkorgen. Här trodde jag minsann att jag åkt på vartenda symptom man bara kan under en graviditet. Men ack så fel jag hade...
Några riktiga cravings fick jag aldrig. Däremot, om jag var sugen på någonting var jag tvungen att handla med detsamma, dock inget som höll i sig längre perioder. Men när jag senare producerade bröstmjölk var jag helt såld på kexchoklad!
Magen började synas i v.13
 
Graviditet #2.
Symptomen kom igång väldigt sent! Jag nästan bad om att få känna mig gravid, vilket jag ångrar nu. I vecka 12 kom illamåendet igång och har sen dess hållt i sig. Jag har även åkt på alla ovanstående symptom, men sen har jag även lidigt av extremt kraftiga sammandragningar, svullna fötter, jag har ett jävla humör, ont i ryggen, jag får ofta kramp i fötter, tår och fingrar, RLS (restless legs syndrome) samt att jag har problem med att inte riktigt kunna hålla tätt. Jag försöker mig på knipövningar men det hjälper inte.
Jag har inte haft några riktiga cravings nu heller, vi får väl se om det kommer.
Magen började synas i v.18
 
Det ända jag sluppit bägge gångerna är ett känsligt luktsinne.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Den 4 februari 2013 visade sig det där plusset på stickan. Vi skulle bli föräldrar för första gången! Den 29 september samma år föddes en liten Elina. Året därpå, närmare bestämt den 13 juni 2014 plussade vi igen och vi tre skulle bli fyra och vår son Niilo föddes den 22 januari 2015. Samma år, den 25 september 2015 plussade vi för tredje och sista gången och vår minsting Elsa föddes den 13 maj 2016! Vår familj är komplett, välkommen att ta del av vårt liv!